Söndag

Hade en mysig morgon tillsammans med min älskling. Sällan vi tar en sovmorgon tillsammans så när det väl händer uppskattar man det väldigt mycket. Lycka!

Vi kanske har hittat ett hus, ägarna har funderat på att sälja det så nu gäller det väl bara att övertyga dom. Längtar så mycket efter att köpa hus, har redan börjat kika på lite inredning! :) Nog för att vi trivs relativt bra i huset vi hyr nu, men vi vill ha något eget så man får fixa som man vill!

Såg lite på nyhetsmorgon medan jag åt frukost. Där berättade dom att ca 20% av alla barn har en annan pappa än vad barnet tror. Alltså mamman kan ha varit otrogen, blivit gravid, men den som gjorde henne gravid vet inget och hon säger inget till hennes kille. Utan låtsas att det är sin pojkväns/mans barn. Hur kan man ha samvete att inte säga något? Alltid leva i en lögn.. Man tycker ju ändå att någon gång kommer det fram, ungen blir ju inte lik "pappan" osv..
Och värst är det ju för barnet som kanske får veta i sina äldre dar att: -min pappa är inte min riktiga pappa.

Iof finns det många som är adopterade men som inte vet att dom är adopterade, så själviskt att inte berätta. Om jag ska vara fördomsfull så är väl det för att föräldararna är rädda att barnet ska söka upp sina riktiga föräldrar, kanske tycka om dom mer osv...

Ärlighet varar längst.

Även fast folk kan tycka jag är "osmidig" eller oartig som säger vad jag tycker så anser jag att det är bättre att vara ärlig än att må dåligt och leva i en lögn. Och dom som låtsas vara någon dom inte är för att passa in, jag har själv halkat dit några gånger. Men så jobbigt!! Fattar inte hur man orkar. Så energikrävande att försöka vara någon som man inte är. Skönt att jag har slutat med det och är nöjd över den jag är.

Nu ska jag snart till stallet, kallt ute idag så jag får klä mig ordentligt!

Ha en bra söndag!

Kommentarer
Postat av: Anna

Du är klok du Amanda! :)



Så kul med hus!! Blir kul att höra mer om det! KRAM

2011-01-23 @ 16:54:43
URL: http://cyberkaka.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag har hört det tidigare jag med, hela 20%. Det är fan mycket! Hemskt o leva så tycker jag med,hur kan man? Jag kan inte ens ljuga för min sambo om att jag smygätit godis typ :-P. Wiiiiie,HUS :-D

2011-01-24 @ 12:25:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0