helg

Hej hej alla glada!

Skolan rullar på för fullt nu.. det är mycket som ska läsas in, ta reda på och fixas..! Så jag har fullt upp...
Har fått lite böcker nu, gjort lite läxor och fixat praktikplats v.40! Jag känner mig duktig som gör allt på en gång och inte skjuter upp det till sista dagen! Vart fick jag det ifrån?!?!

Nu gäller det bara att hitta någon annan stans att bo.. Jag kommer nog inte få studielån.. har tjänat för mkt.. jävla skitsak!! Man borde väl få jobba så mkt som man vill..... men iaf så måste jag fixa annat boende och på nått sätt få lite pengar. kanske börja köpa trisslotter!

Tiden går snabbt och hösten är redan här! Lite tråkigt att sommaren var över så fort.. men snart kommer snön och den är mysig =)

Förra helgen hade vi i norrland storbesök från Norrköping.. Vilken tillställning, jag lärde Linuz hur man skulle dricka, att det går att ta en vilostund på asfalten och gunga! Han har mycket kvar att lära om norrland.. bland annat måste han vänja sig med den friska luften.. stackaren blev ju sjuk.. hemskt att dem som kommer från söder är så förgiftade med dålig luft så kroppen får sig en chock när den får andas frisk luft!  haha..... Roligt var det iaf!

I helgen är det handbollscup som jag ska titta på. Anton ska spela och han har lovat att göra många mål, det ser jag fram emot =)

Jag lovar att bilder kommer komma när datorn är fixad.

kram

Kommentarer
Postat av: zaliina

Visst är det!!! :)



Vad kul att du följer mig via bloggen nu när vi ses så sällan. Det där med lånet, vilken skitsak! Jag blir galen det är så dåligt att man inte får jobba hur mycket man vill om man kan dvs. Dåligt! Pengar är ju alltid pengar!



Jag längtar oxå efter vinter på ett sett, så mysigt! Och då är nog villan klar o hur kul blir inte det;)



Trevlig helg Amanda!

2009-09-11 @ 17:16:10
URL: http://zaliina.blogg.se/
Postat av: Linuz

hahahahahahhahahahahahahahahahahahahaha you wish..................vilket hyckleri, har aldrig varit med om maken.........hahahahahahahahah....men men.....en passning till anton= Kör hååååååårt

2009-09-11 @ 21:06:38
Postat av: Anna

Ja CSN är inge roliga men lite pengar måste du ju kunna få? Alltså det är ju perioden juli-december som är intressant och det är under dessa månader du inte får tjäna mer än 58tusen(tror jag) före skatt för att få full belåning. Men det är ju bara att du räknar ut vad du tjänat hittills under dessa månader och sen vad du tror du kommer tjäna de månader som är kvar och sedan ansöker du om lån..jag räknade ut att jag skulle tjäna ca 95tusen perioden jan-juni detta år och fick ändå ut ca 4000kr i månaden. Det är ju inte jättemkt men i alla fall lite!! Så det där måste du kolla upp!

2009-09-12 @ 09:08:23
URL: http://cyberkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0