Hästdag

Hade tänkt ta en massa bilder idag och visa... men jag glömde mobilen hemma när jag for till stallet. Får blir nästa gång!
Pysing hade tappat en sko så jag red bara Pysaja idag. Hon var piggare än vanligt men till slut gick hon riktigt bra.. hittade en volt i skogen som jag jobbade henne på. Hon kan lätt bli för stark för mig på raksträckorna... då kan de vara skönt att rida på en volt och på så sätt ta hjälp att bromsa upp henne. Hennes ägare har alltid låtit henne galoppera så fort hon vill. Därför har hon svårt att galoppera vanlig takt. Så idag tänkte jag att jag skulle jobba på det... men de var ju lättare sagt än gjort. Hon bröt ganska snabbt av till trav när det blev för jobbigt med kort galopp. Men med lite träning så...

Lyckan fylldes i hela kroppen efter ridturen... älskar det!!
Tänk om jag hade fått ha min egna häst och rida varje dag... lovely... en vacker dag !


Ska göra en inpackning i håret ikväll.
Jobb till fyra imorgon sen brummar jag ut till Miriam m familj och stannar där tills på onsdag. Blir riktigt kul att få fara till underbara Flarken. länge sen nu!

hoppas ni haft en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Linuz

vilka tråkiga namn ni har på era pollar. men det låter som en trevlig dag, ja kan lova att jag rider kanonbra. borde fått rollen till brokeback mountain men det var vissa inslag i manuset som jag inte gillade...så det så

2009-05-04 @ 22:46:00
URL: http://linuspetersson.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0