Livsglädje!!

Åh vad jag verkligen behövde denna dag. Har gått omkring på gränsen till deprimerad och haft noll livsglädje...
Jag och Nina åkte ut till Stöcksjö. Nina har en arbetskamrat där som äger nordsvenskar.. De ville att vi skulle komma och rida och kanske fortsätta rida några ggr per vecka! Strålande fint väder idag. Jag fick en 6åring som heter Pysen, verkade först lite halft galen när vi stod i stallgången och gjorde i ordning. Nina tog mamman till Pysen. Kommer inte ihåg vad hon hette, men något på P... haha skit samma...  Vi fick direktiv vart vi skulle rida. En helt underbar ridled i skogen red vi på. Först tänkte jag, fy fan vilken seg häst jag fick.. det var ponnyskänklar på men hästen orkade typ trava tre steg innan den gav upp... Men med Nina i tätet, och hennes häst var lite piggare så fick jag ett bra dragplåster! Till slut kom Pysen igång och då bar de av i en galen fart!! Ninas häst tog enorma steg så vi fick galoppera snabbt efter!! =) Sjuuuukt kul var det!! jag satt bara och skrattade, samt att jag fick ducka emellan åt och kasta mig åt höger o vänster... det var nämligen ganska djup snö, så Ninas häst kastade upp stora snöklumpar från hovarna, rätt på mig och Pysen!! hahaha Men det gick bra iaf!! Alla fyra var väldigt glada efteråt... tror att hästarna tyckte de var minst lika kul som jag och Nina tyckte det var!! Och Inger (ninas jobbkompis) tyckte vi skulle komma tillbaka redan på måndag! Så det blir nog ridning då också!

Har verkliegn saknat att umgås med hästar. De ger så mkt glädje och lycka till en!!
Och nu verkar det ju som om jag blir kvar i stan så då kommer jag tillbringa mycke tid där!! =)

På tisdag blir nog allt bestämt.... får uppdatera er då =)
En bild från idag:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0