saloon bar

da var vi framme i grekland.
Vi blev upplockade pa flygplatsen av Eleni, Ron och Emelie. De tog oss forst till ett rum som vi skulle kolla pa.. men det var skabbigt sa vi ville inte ha det. sedan for vi och drack kaffe. Emelie ar svensk och har bott har i 2,5ar. hon jobbar som bartender pa varat jobb. valdigt pratsam och trevlig. bra att hon finns, de andra ar inte sa bra pa engelska..!
Jobbeskrivningen var ju lite annorlunda an vad som hade sagts innan. Vi fick veta att varat jobb gar ut pa att ga omkring pa klubben och prata med folk och forsoka fa dem att dricka sa mkt som mojligt och aven att de ska bjuda oss pa dricka.
Sa man ar full varje kvall... sliten varje dag.. och jag ska vara har en manad?!?! alkolist javisst... Man far inte heller tacka nej om nagon vill bjuda pa dricka.. sa jag ar typ en hora kanns de som.. haha! Ne men detta kanske inte riktigt ar nagot som passar mig... Det kan sakert bli roligare nar det borjar komma mer folk! just nu ar de ganska dott... det enda som ar riktigt roligt ar nar de kommer skepp med den amerikanska navyn! De ar roliga och valdigt pratsamma!! Skona dialekter.. speciellt dem fran louisiana... haha "Im gonna take you home to Mama"
Igar fick jag sta i baren iaf.. blev valdigt glad att chefen ville att jag skulle sta dar.. trakigt bara att de inte kom sa mkt folk under kvallen... Forst stod jag och emelie i baren... men emelie var valdigt sliten och trott sa hon for hem. da kom de en tjej fran andra klubben och skulle sta med mig.. VARLDENS storsta BIATCH!!!!! fy fan!! men det var ju bara att lyda henne eftersom jag ar ny och inte kan allt...

Grekiskan har inte riktigt fastnat annu men de kommer.. kan nagra ord iaf.. haha!

Vi har hittat en liten lagenhet som vi bor i. helt okej, kanske lite dyr men den ligger bra till och de tar bara 2min att ga till jobbet.

what else... ja engelskan gar bra.. gar till o med battre an pa Irland..! Trodde jag hade glomt hur man pratade men icket.. de flyter pa bra! haha 

Jag far aven testa mitt talamod pa denna resa.. har verkligen inte ett bra talamod.. varje dag ar en kamp att forsoka forbattra det... tror att vissa som laser fattar vad jag menar...! Fast jag kanner att jag snart kommer att brinna av.. speciellt nar vi ater sa sallan, dricker hela natterna och sover pa dagarna...  mitt humor blir val inte de basta kanske....  =)

jaja, far skriva mer senare.. vi ska ga a fika natt nu sen ga en promenad.
Fattar inte folk som verkligen vill festa varje kvall.. vart hittar man taggen?!?! help meeeeeeeee
Som Emelie, druckit typ varje kvall i 2,5ar... fattar inte hur man kan vilja det... sjukt sliten kanner jag mig efter bara 4dar

Jaja, nasta vecka blir de forhoppningsvis varmare, da ska jag bli brun!!

Sen sa har vi hittat tva kladaffarer dar det ar SJUUUUKT snygga klader...... fan ocksa!!

so long

Kommentarer
Postat av: Anonym

klart jag saknar dig! är lite besviken att du inte ville komma tillbaka :P

hoppas du får det roligt på grekland. du förtjänar det.

roligt att du börjat skriva på bloggen igen. jag har lite läsning att ta igen eftersom jag inte sett det men! haha

2009-02-19 @ 21:41:33
Postat av: Anonym

Haha, men Amanda! Det blir säkert bättre när du kommer in i att vara alkolist, hahaha! Skoja bara =) Men du vet att du kan komma hem om det går, här är det varmt, NOT!!! Kram och ta hand om dig gumman!! kram miriam

2009-02-19 @ 22:08:00
Postat av: Malleballen

Amy!! du kan ju inte dricka varje kvall, hur pallar du? Hoppas du har det bra iaf ! Vi sag Nemo och Doris pa Sea World igar haha "Just keep swimming" Doris softade med hajarna haha hon var rolig.

Har du mobil eller nat i greek?

2009-02-20 @ 02:39:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0