Flygfyllo

arlanda-umeå söndag 1feb 21.25
Kaptenen meddelar att vi kommer bli 5-10min sen pga att några passagerare inte kommit till planet i tid. han sa att de hade missuppfattat tiden men redan checkat in väskor så då var vi tvunga att vänta på dem..
det är tre platser lediga i gången precis bredvid mig... jag satt på 6F.. längst in mot fönstret. och det satt två bredvid mig.
Sen på 6abc var det tomt.. alltså andra sidan gången om ni förstår.
Efter ett tag kommer en gubbe, 60års åldern skulle jag gissa på, invinglandes i planet...
jag tänkte: oh nej, inte ett fyllo.... men han verkade ganska så lugnt.. bara mest vinglig... han satte sig iaf ner på en av de lediga platserna...
Några minuter senare kommer två kvinnor in.. 50-60års åldern.... ASPACKADE.... Vinglade mer än gubben... Pinsamt tänkte jag.... haha
Men när dem äntligen har fått sina kroppar på sätena så känner jag en lukt... en lukt som jag avskyr.... SPYA!!
Ser då att kvinnan som sitter längst ut mot gången har spya på sig.... på tröjan och byxorna... grattis! usch vad det luktade... Sen blev ju inte resan trevligare att hon spydde var tionde min ungefär... jag både hörde och såg....
skruvade på luft-blås-grejen på max så man skulle få lite friskare luft...!
Får man verkligen släppa in sådär fulla människor på ett plan??
usch.. ska försöka sova nu!

Kommentarer
Postat av: Anonym

men fy fan!!! Håller med inga fyllon borde få åka flyplan... moral och etik?! Hallå? Kram Miriam

2009-02-02 @ 13:13:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0