positivt tänkande

Det var lovely att rida igår, vädret var toppen.. vi var tvunga att ta av oss jackorna för de blev så varmt. Bara underlaget kunde bli lite bättre.. snart så! Jag trodde först att jag hade "vunnit" kampen mellan mig och Pysing.. han var så lugn från början och inga dendenser till att bocka fanns. Men så fort vi kom till svängen där man rider tillbaka hemåt fick han tuppjuck och de börjades. Då gick de inte att skritta, de skulle travas. De gick inte att trava, han skulle galoppera. Och såklart bockningarna. För några år sedan skulle jag ha gett upp och kanske bli lite rädd för han. Men nu tänker jag ist: vad bra att han bockar, för då måste jag verkligen koncentrera mig på min sits så jag inte flyger av. Min sits kommer blir toppen!! Mitt mål är även att få han att sluta bocka... fortsättning följer på det :)

Vad är det där läskiga i trädet?


Tror faktiskt det hjälper väldigt mycket att tänka positivit.  Var på Mia Törnbloms föreläsning igår. toppen föreläsning!! Alla borde gå på den! Hon pratade om självkänsla. Hon är så cool.  Som hon sa när man ska träna upp sin självkänsla: Tycker du inte att du är bra, ljug för dig själv och tillslut kommer du tycka att du är bra. Mental träning är att övertala sig själv något.

Sen så såg jag på det där programmet på 3an.... vad heter det.... ja just de, grannfejden.  Hur kan folk bli sådär bittra?

Tycker jag verkligen så illa om mig själv att jag ger plats till att tänka på människor som trycker ner mig och behandlar mig dåligt? nej det gör jag inte och det ska jag sluta med. punkt!

Toppenväder idag, jag ska jobba! =)
Hoppas du får en bra dag!
kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0