jobbet

Har lunch just nu!
vilket kaos imorse när jag kom till jobbet. Är på en ny avdelning nu och ska jobba för en tjej som har semester i 3veckor. Jag har bara varit på denna avdelning en gång tidigare och det var en kväll.
Jag kommer hit och frågar nattpersonalen hur natten har gått.. klockan 07,10 har fortfarande inte tjejen jag ska jobba med komma så vi ringer till henne.. hon hade tydligen sagt igår att hon hon var sjuk men det har aldrig kommit fram så plötsligt ska jag jobba ensam!

jaha kul tänkte jag... hur ska detta gå... känner ingen av de boende och har ingen aning om rutinerna på denna avdelning. Och eftersom jag inte har delegering än kan jag ju inte ge medicin.. Ringer Birk som ska försöka ringa ut någon som kan komma å jobba... får iaf hjälp med medicinerna, och att ta upp en utav de boenden eftersom han är så tung att jag inte kan vända han själv... men jag lyckas med att få upp de resterande själv!! jag är duktig jag!

sen kom henrik iaf o skulle hjälpa mig resten av dagen!
så det blev bra till slut! =)

Antingen första eller andra helgen i december ska jag och Nina till Uppsala och hälsa på nå gammla vänner. faktiskt två killar som vi lärde känna på konfaläger i Frankrike!! Sjukt kul ska det bli att träffa dem igen =)
På tisdag ska jag o nina kolla på konfafilmen som gjordes i frankrike och se en massa sparade bilder!

Nu har jag iaf något att se fram emot!

Annars är det jobb hela helgen som gäller.. hoppas bara att min förkylning släpper för på måndag har jag tänkt ta tag i träningen på allvar!! =)

kram

Kommentarer
Postat av: Bertil

Du gjorde en fantastisk insats.

2008-11-07 @ 15:09:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0