sommar

idag var det riktigt bra vader! vi solade en timme pa eftermiddagen i bikini!! =) Kanske man far sig lite farg!

Martinas foraldrar har varit har i helgen, det var varit riktigt trevligt! vi var ute och at med dem pa Canal Cort i lordags, drack lite ol och hade kul! Sen nar Krister och Asa akte till hem pa kvallen for att sova sa drog jag jag Martina till ett nytt utestalle. det var fint men sjukt trakigt hade vi!! Sa vi gick vidare till The Bank, och det blev en riktigt hojdarkvall!! Pa sondagen akte vi med M's foraldrar till Belfast! Vi gick pa det nya shoppingcentret och akte runt och kollade pa ett slott bland annat.... aven fast vi var grymt trotta sa var det kul att fa ga omkring och shoppa!
Nar vi kom hem pa kvallen sa bestamde vi (jag och M) oss for att ga ut, eftersom alla var lediga mandagen. The Bankday.. typ som forsta maj hemma da alla ar lediga men har ar de lediga forsta mandagen i maj. Forst akte vi till Newry till na kompisar och spelade Dart. Jag och martina var pa samma lag, vi var grymt duktiga och vann! Sedan drog vi till Armagh till ett utestalle.. helt okej, vi hangde med nagra kompisar dar!

Sa det var ganska jobbigt att kliva upp vid 8 imorse och ga ut och mocka... sliten! Men latt vart sa kul som vi hade!!

Den lilla gra ar nu kastrerad, det gick bra och det ar nu andra gangen jag ser en kastrering... borjar kunna hur man gor =) dock verkar det inte laka ihop sa bra och har ar valdigt svullen....
Vi som trodde att vi skulle antligen slippa en hingst i stallet men det har kommit en till... Lennys helbroder.... helt galen hast... Ser exakt ut som Lenny (nog for att ni inte vet hur Lenny ser ut) men ar lite storre....Och tycker om att sta pa bakbenen...! Som tur ar sa har kanske chefen en kopare till han redan.. sa vi slipper rida in han!

Jag foljde med chefens flickvan Louise i lordags nar hon tavlade och hjalpte henne... hon skulle pa en Working Hunter. forst hoppar man hasten sen visar man upp skritt trav och galopp for en domare... Vi var dar i valdigt god tid fore hon skulle rida sa vi kollade pa nar andra tavlade... Fast det var nagot annat an working hunter tror jag, eller var det working hunter fast en annan del, da rider de runt typ 8 st pa en ridbana och 2domare star i mitten, de visar trav galopp osv... sen far domaren rida hasten ocksa.. fattar inte riktigt det dar. I alla fall, de som ar med i sanna klasser vill att hastarna ska vara riktigt stora, och vissa hastar ar enorma... hemskt nastan... riktigt feta hastar!! men men, alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0