Crazy

Nar Mike, den stora hingsten akte hem forra veckan tror jag att det var sa kom det tva nya hastar... skulle gissa pa att de ar typ 3arigar... HELT ohanterade...  (vet inte om jag har berattat om dem) De ar iaf har for att bli lite hanterade... tex kunna ledas i ett grimskaft....  Idag skulle vi knyta fast dem vid en stolpe for att de ska lara sig att om de drar sa drar det tillbaka och om de gar framat sa drar inte linan tillbaka... ni fattar sakert principen. Det ar en brun och en fargad.. haha som de sager har.. tycker ar ett utmarkt ord. De ar inte jattestora hastar som tur ar. Den bruna har det gatt bast med, den ar nyfiken och kommer fram till en, sa vi borjade med den.. pa vagen ner till ridhuset sa gick det bra men precis innan vi ska ga in i ridhuset sa sticker den... och tro mig, det ar inte latt att halla en hast pa 500-600kg... Martina var det som holl denna gang... men var tvungen att slappa.. man vill ju inte bli dragen efter :P det ar en liten inhagnad utanfor ridhuset sa den kom inte sa langt... vi forsokte jaga in den i ridhuset men det gick inte heller sa bra... jag var nastan tvungen att kasta mig at sidan nar den kom springandes mot mig nar jag stod vid grinden/utgangen annars hade den sprungit over mig... den sprang iaf tillbaka upp till stallet... eller rattare sagt till uteboxarna dar hennes kompis stod... sen skulle vi fa tag i den, vi forsokte tranga in den i ett horn men da sprang den rakt mot martina och martina stod kvar sa den stegrade och slog till martina med frambenet... som tur var stod hon ratt sa nara sa det blev inte en sadan hard small... hasten sprang iaf ner mot vagen, det hade regnat lite tidigare sa det var lite halt... precis nar den kommer ut pa vagen sa halkar den, ramlar och glider pa asfalten.... sag inte direkt skont ut, den har ganska stora repor pa sidan, tom svart blev den av asfalten... men men, hasten kliver upp och kommer springandes upp igen... vi far fast den och bestammer oss for att knyta fast den i en stolpe pa garden eftersom den inte gar att fa den till ridhuset..

Vi far fast den runt stolpen... hasten ar heeeeelt javla galen... springer som en took fram och ater men kommer inte sa langt eftersom snoret  (hahha, kan bli roliga ord nar man inte har de tre sista bokstaverna i svenska alfabetet) tar emot. Den tar i med sadan kraft varje gang den springer mot nagot hall att hon gar omkull flera ggr..... och det ar inte pa grus eller sandunderlag... det ar cement!! mera skrapsar och det ar nastan synd om hasten...  Men sen gick det faktiskt bra att leda den.. den sprang inte ifran..

Da till den mindre hanterade hasten... den som man inte ens kommer i narheten av... hon ar inte dum utan bara radd... vissa manniskor borde inte foda upp hastar. ingen manniska har ens rort dessa hastar forut... kan forsta att chefen ar lite less pa sanna..  Bara om man kastar ett rep over hastens rygg sa star den sa still att man kan ta fast den.. denna forsokte vi inte ens ta ner till ridhuset. vi knot fast den i samma stolpe.... denna hast var heeelt crazy..... kastade sig at alla javla hall och lyckades fastna med repet i frambenen och blev sa arg att den stod dar och grymtade... har aldrig sett en sadan arg hast... sen sager chefen at mig att jaga pa den.. haha, jag holl mig pa avstand.....  men men, vi far hoppas att de ger nagot resultat iaf... som tur ar sparkas ingen av de tva.. an sa lange... utan de ar mest radda....

lilla ernie ska ut pa faltet snart och fa lite vila... =)

Imorgon ar det kval igen for skinny och lenny, hoppas lenny kvalar sa slipper vi aka pa nagot mer kval!

Vad har hant med kommentarer?? far aldrig nagon langre.... =(

kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0