Storm

I tva dagar nu har det varit storm...!! Trodde att mobilen skulle blasa bort inatt men som tur var lag jag kvar pa samma stalle nar jag vaknade imorse!

I lordags var jag och martina ute igen, for till The Bank igen. Roligt stalle, vi dansade typ hela natten.. haha =)


Det har kommit en till hingst till stallet.... En riktigt STOR hingst... han ar enorm... tur att han har ratt sa uppfostrad annars hade det inte varit sa kul.... =) Tror jag aldrig sett en hast med sa maffig hals forut.... Men jag och martina oroar oss lite for att ha med sig han pa tavlingar.. haha, han ar grymt stark att leda och om det kommer ston i narheten............. aja vi ser var hur det gar =)


De fyra galna borjar bli riktigt fina nu... pa fredag ska vi rida pa dem for forsta gangen... kan bli spannande =)
Igar satt jag och red for forsta gangen pa "travarn", som han kallas for han ser ut som en travare.... lite laskigt att sitta pa en hast som ingen suttit pa forut.. man vet ju aldrig vad hasten kan fa for sig... forst knot chefen upp ett av frambena sa han fick hoppa runt pa tre ben... men mig pa.... det galler att kunna halla i sig =) Sedan tog vi bort spannet och jag fick sitta sa stilla som mojligt i sadeln medan chefen longerade han..
Sen idag sa skulle jag rida han igen, denna gang knot han ocksa upp ett ben (hasten kan inte bocka om man gor sa) men "travarn" vagrade ga framat nar chefen hade tank longera med mig pa sa han slappte loss longerlinan och sa "vanta har".. sen gick han och hamtade spot... haha! Tur att inte hasten hoppade ivag i varldens fart pa tre ben och med mig pa...  Men han vill fortfarande inte ga framat, tyckte de var ratt sa obehagligt att bara ha tre ben sa chefen tog loss spannet och jag fick rida pa fyrkantssparet ist och chefen gick efter med spot...  Men det gick bra iaf och travarn brydde sig inte sa mkt om att jag satt pa medan han sprang runt i ridhuset... Sa nu ar det bara hoppning kvar med han sen aker travarn tillbaka till agaren!

Som ni alla vet, sa fyller jag ju 20 pa mandag =)
Om ni vill skicka ett paket eller ett kort eller natt sa kommer adressen har:
Amanda Sahlman
Dillon
23 Ballyvalley Road
Loughgilly
Co Armagh
BT 60 2DN
Nordirland

Nu ska jag ga och ata tonfisk och pasta med martina =)

Kram


Kommentarer
Postat av: Emma

Hej Amanda! Hur går det trivs du bra? Det är alltid intressant och spännande att läsa någon annans blogg/dagbok så keep up the good work =)
Kraam

2008-03-14 @ 13:25:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0