snart hemma

i mandags kom det tre nya hastar. En av dem, Carnival, en stor hingst pa 8-9ar, gatt 140klasser som ska nu saljas. Grymt fin hast som jag inte skulle tacka nej till. Alla de tre sag ut som om ingen hade pysslat om dem pa ar och dar sa hela em bestod av att rycka manar, klippa lite har och dar och bada.

Ridit Silver en hel del nu, han ar jatterolig att rida men det var ett riktigt traningspass att fa han att orka galoppera varv efter varv. Och eftersom han garna ville sakta av nar man kom till grinden sa blev det annu mer varv tills han inte gjorde det. Sa bade jag och hast var doda efterat. Men kul var det =)

Tisdagen sa var typ chefen borta hela dagen och vi visste inte vart han var, men han ringde ju iaf vid halv tolv pa dagen och bad oss att ta ut nagra hastar. Nar han kom tillbaka sa loshoppade vi de tre nya, tyckte bara om Carnival mer efter det!! Galoppen den hasten har ar inte nadig.....!

Det ar nu mindre an tva veckor kvar tills vi aker hem, det gar inte ens att forsta.. detta ar ju mitt hem.. hm..Tiden gar alldeles for fort nar man har roligt!!!
haha, men vi ar typ mest deppade for att det bara ar tva lordagar kvar, bara tva ganger till att ga ut pa newsroom och traffa allt roligt folk! haha

Dermot Lennon skulle typ ha kommit hit i veckan och kollat pa en hast men den har haft kolik och ar fortfarande inte helt ok... kanske nasta vecka..

Ikvall blir det att kolla pa sverigematchen!! Imorgon ar det torsdag, IGEN.... Paddy och silver ska typ hem.
Ernie ar ju hemma nu igen, men det har jag val sagt ? =)

Nagon som vill ha en groom/ryttare nar jag kommer hem?? Jag hjalper garna till =)

bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0