Oinbjuden nattgäst!

Vaknar vid fyra av att jag känner något som kryper i mitt hår.... de första jag tänker på att det är en råtta eller mus som är i mitt hår så jag börjar veva med armarna, slår på huvudet i hopp om att det lilla äcklet ska försvinna.... kastar mig upp ur sängen.. tänder lampan.. försöker se om de är någon mus någonstans men ser inget.... vågar knappt somna om.... Sen när jag kliver upp vid halv sex, går ner på toan och ska tvätta ansiket o sminka mig lite så hör jag ljud från övervåningen... typ krafsande ljud.... springer upp och kollar men ser inget....  Kan en dröm vara så verkligen att det känns som om något kryper i ens hår... nee... det var alldeles för verkligt! jag kände ju verkligen hur något var i mitt hår.... ryser i hela kroppen när jag tänker på det.... USCH!!!!

Under köksbänken har vi alltid en mössfångare...  och varje vår man kommer hit sitter alltid en jävel död där... så jag vet ju att det finns möss här... de kommer väl in på hösten för att värma sig.... Men jag vill INTE bo med dem... tyvärr är det ett gammalt hus så det är svårt att täcka för att små hål som de kan ta sig in igenom....   Fan att jag jobbar alla dygnets ljusa timmar fram till jul... men på julaftons morgon blir de att storstäda!!! leta efter råttbajs typ... haha!

Fy vad jag är less på att bo här nu... Det är faktiskt inge kul att behöva gå omkring och vara rädd dygnets alla mörka timmar.... som väl vid denna årstid är 20h/dygnet.....  jag är lite halvrädd att vara i detta gamla hus när de är mörkt..........
MEN förhoppningsvis flyttar jag snart och då hoppas jag att jag inte behöver leva i kartonger och resväskor.... och att jag slipper flytta nå... på ett bra tag iaf!!!!!

ojdå.. nu måste jag köra till jobbet.... 07-21... med en timmes rast.... jipppiii.......................
känner att efter nattens hemska upplevelse är inte morgonhumöret de bästa!

hoj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0